Hoppa till innehåll

Arbetstillstånd – vad gäller?

Anställa utanför EU? Då finns det vissa krav för arbetstillstånd som behöver uppfyllas. Det är arbetstagaren som ansöker om arbetstillstånd, men arbetsgivaren har en betydande roll i ansökningsprocessen.

Kursbeskrivning

Kursbeskrivning
I den här kurs går vi igenom vad som gäller när du vill anställa personal utanför EU/EES och Schweiz. Vi går igenom de olika tillståndstyperna, ansökningsprocessen och Migrationsverkets nya modell för hantering av arbetstillståndsansökningar.

Du får även god kunskap i vilka skyldigheter som finns för dig som arbetsgivare när du har en tredjelandsmedborgare anställd och hur du följer upp och kontrollerar dennes rätt att vistas och arbeta i Sverige.

Inför kursen
Vi uppmuntrar ett aktivt deltagande och tar gärna emot frågor och funderingar inför kursen, skicka in din fråga här.

Frågorna skickas in senast kl.13.00 två dagar innan kursdagen.

 

Kurshållare

Emilie Gustafson, arbetsrättsjurist med ansvar för arbetstillståndsfrågor

Mia Fransson, arbetsrättsjurist med ansvar för internationella frågor

Målgrupp
Vi vänder oss i första hand till dig som har för avsikt att anställa arbetskraft från tredjeland.

Praktiska kursdetaljer
Du som deltagare har möjlighet att ställa frågor under kursen. Information om hur du ansluter dig till kursen får du i ett separat mail.

Pris 
995krexkl moms per person ( medlemmar) / 2900kr exkl moms per person (icke-medlemmar)

Det finns i nuläget inga bokningsbara tillfällen för den här aktiviteten.

Välj tillfälle

Medlemspris

995 kr

2900 kr för icke-medlemmar

Boka
Intresseanmälan
Har du frågor om aktiviteten?
Hör av dig

{{ contact.name }}

{{ contact.title }}

{{ contact.phone }} {{ contact.cellphone }} {{ contact.email }}