Logotyp

Logotypen – Den starkaste identitetsbäraren

Almegas logotyp är den som används vid tillfällen då hela organisationen är representerad. I alla andra fall är det förbundens egna logotyper som ska användas. Det är också förbundet som avgör när just deras logotyp ska användas, så kontakta alltid det berörda förbundet innan du sätter dess logotyp i något sammanhang.

Alla våra logotyper finns i tre utformningar: svart/förbundsfärg/organisationsfärg, svart eller vit. Det är tillåtet att manipulera logotypen från svart till gråa nyanser genom att ändra opaciteten, men inte att ändra CMYK-värdena. Det är såklart inte tillåtet att manipulera formen på logotyperna.

Integrera inte logtypen i text utan använd den som ett symbolspråk, det vill säga att logtypen får stå som för sig själv. Placering, storlek och repetition är upp till dig, bortsett att logotypen finns på omslagets framsida på något sätt när du gör en trycksak. En tydlig avsändare är viktig.

Logotyp med payoff

Almega har även en logotyp med payoff. Denna används i regel endast där logotypen står ensam – på profilprodukter till exempel. På trycksaker som foldar eller dylikt använder vi logotyp utan payoff.

Almegas logga

Ladda ned Almegas logga (eps)

Almega eps

Ladda ner Almegas logga med payoff (eps)