Hoppa till innehåll

Hur vill tjänste­företag förbättra offentliga upphandlingar?

Kollektivavtalen är en central del av den svenska modellen

Offentlig upphandling genomförs för drygt en sjättedel av Sveriges BNP och är av stor samhällelig betydelse. Väl genomförda upphandlingar ger förutsättningar för tjänsteföretag att bidra till att stödja och utveckla de offentliga tjänsterna, till nytta för medborgarna.

Tidigare undersökningar från Almega visar dock att många tjänsteföretag upplever utmaningar med att delta i offentlig upphandling. Generella utmaningar handlar om exempelvis stark prispress på bekostnad av kvalitet, irrelevant kravställande och bristfällig uppföljning. Genom en ny rapport som är baserad på djupintervjuer med företrädare för enskilda medlemsföretag vill vi nu konkretisera företagens erfarenheter och även deras syn på vad som karaktäriserar väl genomförda upphandlingar.

Rapporten diskuteras vid ett seminarium torsdagen den 21 april kl. 12.00 – 13.00,
ankomstregistrering med lättare lunch från och med 11.30.

Medverkande
Lina Fransson, vd, Skåningegårdsgruppen,
Claudiu Deak, chef affärsutveckling och anbud, Academedia
Helena Sköld Lövgren, upphandlingschef, Uppsala kommun,
Magnus Colling, chef inköpsavdelningen SISAB.
Andreas Åström, näringspolitisk chef, Almega
Ulrica Dyrke, jurist och upphandlingsexpert, Almega
Fler medverkande kan tillkomma.

Moderator:
Bo Nordlin, grundare av Inköpsrådet och Upphandling24

 

Seminariet kommer att filmas och publiceras i efterhand. Anmäl dig här
Om du klickar på anmälningsknappen får du möjlighet att välja hur du vill ta del av seminariet och rapporten
.

Det finns i nuläget inga bokningsbara tillfällen för den här aktiviteten.

Välj tillfälle

Pris

Kostnadsfritt

Boka
Intresseanmälan
Har du frågor om aktiviteten?
Hör av dig

{{ contact.name }}

{{ contact.title }}

{{ contact.phone }} {{ contact.cellphone }} {{ contact.email }}