Arbetsmiljö

Arbetsmiljö för bemannings­företag

I ett Bemanningsföretag ansvarar man för arbetsmiljö för anställda som arbetar i annan verksamhet och det är viktigt att känna till vad som gäller.

Bemanningsföretaget och kundföretaget har ett gemensamt arbetsmiljöansvar för konsulten. Vissa arbetsmiljöuppgifter är tydliga vem som gör vad, andra inte lika tydliga – man behöver samarbeta kring detta för att det ska bli en bra arbetsmiljö och att inget ”faller mellan stolarna”. Denna dialog/samverkan behövs före, under och efter uthyrningen. Du som konsultchef behöver ha kunskap om arbetsplatsen, att arbetsuppgifterna är riskbedömda och försäkra dig om att din konsult får en bra introduktion. I den här utbildningen utgår vi ifrån det systematiska arbetsmiljöarbetet.

Målgrupp:
Vi vänder oss till konsultchefer och andra chefer inom företag som hyr ut personal/konsulter.

Pris

950 exkl moms för medlemmar / 2500 exkl moms för icke-medlemmar

Tillfällen