Hoppa till innehåll

Arbetsmiljö för bemannings­företag

I ett bemanningsföretag ansvar du som konsultchef för arbetsmiljön för anställda som arbetar i annan verksamhet än den egna och det är viktigt att känna till vad som gäller.

Kursbeskrivning

Detta får du i kursen
Bemanningsföretaget och kundföretaget har ett gemensamt arbetsmiljöansvar för konsulten. Vissa arbetsmiljöuppgifter är tydliga vem som gör vad, andra inte lika tydliga – man behöver samarbeta kring detta för att det ska bli en bra arbetsmiljö och att inget ”faller mellan stolarna”. Denna dialog/samverkan behövs före, under och efter uthyrningen. Du som konsultchef behöver ha kunskap om arbetsplatsen, att arbetsuppgifterna är riskbedömda och försäkra dig om att din konsult får en bra introduktion. I den här utbildningen utgår vi ifrån det systematiska arbetsmiljöarbetet

Kursledare
Heléne Hellström Persson, arbetsrättsjurist

Målgrupp

Vi vänder oss till konsultchefer och andra chefer inom företag som hyr ut personal/konsulter.

Praktiska detaljer
Du som deltagare har möjlighet att ställa frågor via chatten under kursen.
Information om hur du ansluter dig till kursen får du i ett separat mail.

Pris per del
795 kr exkl moms för medlemmar / 2900 kr exkl moms för icke medlemmar

Välj tillfälle

Det finns i nuläget inga bokningsbara tillfällen för den här aktiviteten.

Medlemspris

795 kr

2900 kr för icke-medlemmar

Boka
Intresseanmälan
Har du frågor om kursen?
Hör av dig

{{ contact.name }}

{{ contact.title }}

{{ contact.phone }} {{ contact.cellphone }} {{ contact.email }}