Arbetsmiljö för bemanningsföretag
I ett bemanningsföretag ansvar du som konsultchef för arbetsmiljön för anställda som arbetar i annan verksamhet än den egna och det är viktigt att känna till vad som gäller.
Kursbeskrivning
Detta får du i kursen
Bemanningsföretaget och kundföretaget har ett gemensamt arbetsmiljöansvar för konsulten. Vissa arbetsmiljöuppgifter är tydliga vem som gör vad, andra inte lika tydliga – man behöver samarbeta kring detta för att det ska bli en bra arbetsmiljö och att inget ”faller mellan stolarna”. Denna dialog/samverkan behövs före, under och efter uthyrningen. Du som konsultchef behöver ha kunskap om arbetsplatsen, att arbetsuppgifterna är riskbedömda och försäkra dig om att din konsult får en bra introduktion. I den här utbildningen utgår vi ifrån det systematiska arbetsmiljöarbetet
Kursledare
Heléne Hellström Persson, arbetsrättsjurist
Målgrupp
Vi vänder oss till konsultchefer och andra chefer inom företag som hyr ut personal/konsulter.
Praktiska detaljer
Du som deltagare har möjlighet att ställa frågor via chatten under kursen.
Information om hur du ansluter dig till kursen får du i ett separat mail.
Pris per del
795 kr exkl moms för medlemmar / 2900 kr exkl moms för icke medlemmar
Välj tillfälle
Det finns i nuläget inga bokningsbara tillfällen för den här aktiviteten.
Medlemspris
795 kr
2900 kr för icke-medlemmar
Har du frågor om kursen?
Hör av dig
{{ contact.name }}
{{ contact.title }}
{{ contact.phone }} {{ contact.cellphone }} {{ contact.email }}