Hoppa till innehåll

Arbetsmiljö för bemannings­företag

Som konsultchef ansvarar du för de anställdas arbetsmiljö när de arbetar i annan verksamhet än den egna. Din kunskap och kompetens inom arbetsmiljö och uthyrning är därför av största vikt. 

Kursbeskrivning

Detta får du i kursen
Grunden i arbetsmiljö för bemanningsföretag är det systematiska arbetsmiljöarbetet då inhyrare och uthyrare har ett gemensamt arbetsmiljöansvar för konsulten. Som konsultchef behöver du ha kunskap om arbetsplatsen, riskbedöma arbetsuppgifterna och försäkra dig om att din konsult får en bra introduktion. Du behöver också undersöka arbetsmiljöförhållandena, riskbedöma, åtgärda och följa upp. En grundläggande princip är att alltid ha en bra dialog och god kommunikation med företaget inför, under och efter avslutat uppdrag, för att säkerställa att inget faller mellan stolarna. 

Som deltagare på den här kursen kommer du ges möjlighet att lyfta dilemman och situationer från din vardag som vi tillsammans pratar och resonerar kring kopplat till ansvarsfrågan. 

Kursledare
Maria Morberg, arbetsmiljöexpert

Målgrupp
Vi vänder oss till konsultchefer inom företag som hyr ut personal/konsulter.

Praktiska detaljer
Du som deltagare har möjlighet att ställa frågor via chatten under kursen.
Information om hur du ansluter dig till kursen får du i ett separat mail.

Pris
1595 kr exkl moms för medlemmar / 6900 kr exkl moms för icke medlemmar

Det finns i nuläget inga bokningsbara tillfällen för den här aktiviteten.

Välj tillfälle

Medlemspris

1595 kr

6900 kr för icke-medlemmar

Boka
Intresseanmälan
Har du frågor om aktiviteten?
Hör av dig

{{ contact.name }}

{{ contact.title }}

{{ contact.phone }} {{ contact.cellphone }} {{ contact.email }}