Utan entreprenörer - inga nya jobb, Umeå 26/11

Utan entreprenörer blir det inga nya jobb. Det är entreprenören som omvandlar forskning och ny teknik till växande företag och nya arbeten. Men hur får vi entreprenörskapet att blomstra? Och vilka frågor blir viktiga om vi sätter entreprenörens vilja att ta risker i fokus? Välkommen till ett lunchseminarium där Almegas expert, företag och politiker presenterar och diskuterar entreprenörskap.

Utan entreprenörer blir det inga nya jobb. Det är entreprenören som omvandlar nya idéer och arbetssätt, ny teknik och forskning till växande företag och nya arbeten. De senaste åren har 85 procent av de nya jobben skapats i små och medelstora företag.

Men hur får vi entreprenörskapet att blomstra? Och vilka frågor blir viktiga om vi sätter entreprenörens vilja att ta risker i fokus? - Det ska vi försöka svara på under lunchseminariet "Fokus på Entreprenörskap” som Almega arrangerar den 26 november i Umeå.

Medverkar gör Håkan Eriksson som står bakom Almegas program för Entreprenörskap, Aron Kristoffersson, vd Aleva Sverige, samt kommunalråd Margareta Rönngren (S). Seminariet modereras av Karina Folkesson, regionchef Svenskt Näringsliv.

Datum: Torsdagen den 26 november 2015
Tid: 12.00-13.00, lunch serveras från kl. 11.30