Seminarium och debatt om en effektiv integrationspolitik

​Den rekordhöga invandringen till Sverige sätter press på bostäder och arbetsmarknad. En ny rapport från Almega visar hur en kostnadseffektiv integrationspolitik kan utformas, men vågar politiken ta ansvar för att genomföra de reformer som krävs? Kom och lyssna på ledande politiker från S, M, SD och MP debattera frågan.

Den rekordhöga invandringen till Sverige sätter press på bostäder och arbetsmarknad. En ny rapport från Almega visar hur en kostnadseffektiv integrationspolitik kan utformas, men vågar politiken ta ansvar för att genomföra de reformer som krävs? Kom och lyssna på ledande politiker från S, M, SD och MP debattera frågan. Diskussionen kommer även att refereras på Twitter under hashtaggen #effektivintegration.

När? 26 januari kl 11:00 – 13:00. Enklare lunch serveras

Var? Almega, Sturegatan 11, Stockholm. Lokal Falsterbo - antalet platser är begränsat

Debatten modereras av Nicklas Mattsson, chefredaktör tidningen Entreprenör.

Anmälan skickas till gustav.wiel-berggren@almega.se, ange kostavvikelser i din anmälan

Kontakt:
Li Jansson, 0730-52 04 05 eller li.jansson@almega.se
Gustav Wiel-Berggren, 070-654 46 52 eller gustav.wiel-berggren@almega.se

Program
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

11:00 - 11:05 Inledning

11:05 - 11:25 Rapportpresentation Li Jansson, arbetsmarknadspolitisk expert

11:25 - 11:50 Samtal mellan Azita Shariati, VD Sodexo AB, Keith Fransson, segmentschef Vuxenutbildning AcadeMedia samt Staffan Ström, rektor för Nackas vuxenutbildning

11:50 - 12:55 Samtal och publikfrågor med Elisabeth Svantesson (M), vice ordförande i arbetsmarknadsutskottet, Patrik Björck (S), ledamot arbetsmarknadsutskottet, Maria Ferm (MP), gruppledare i Riksdagen samt Oscar Sjöstedt (SD), ekonomiskpolitisk talesperson. Även Ulf Lindberg, Almega, deltar

12:55 Avslutning Ulf Lindberg, Almega