Påminnelse: pressträff idag Almega presenterar krav inför avtalsrörelsen

Idag tar Almega avstamp inför avtalsrörelsen som blir en period av intensiva förhandlingar och många avtal som ska slutas. Almega är den organisation som sluter flest kollektivavtal, inte mindre än 120 stycken.

Inför dessa förhandlingar har almega identifierat sju centrala punkter som idag presenteras på en pressträff i Stockholm

Sverige 2011 är ett tjänstesamhälle där medarbetarens insatser är viktigare än någonsin för företagens tillväxt och utveckling. Föråldrade metoder bestämmer fortfarande individens löneutveckling. Detta vill Almega ändra på, med mindre fokus på centralism och mer på människa. Inför avtalsrörelsen presenterar Almega sju viktiga krav för förändring av arbetsmarknaden.

Pressträff med Almegas vd Jonas Milton:

Onsdag 21 september
Tid: 12:15 - 13:00
Plats: Resaurang Hotellet, Linnégatan 18, Stockholm

Efter pressträffen, med start klockan 13:00 arrangerar Almega ett seminarium där forskare och företagare tillsammans med Almega visar hur modern lönebildning, och kollektivavtal i takt med tiden ser ut, liksom vilka förändringar som är nödvändiga.

David Wästberg
tfn: 070-345 68 59