Inbjudan: Rundabordssamtal om beskattning av personaloptioner

Almega presenterar förslag för hur personaloptioner ska kunna användas för att små kunskapsintensiva företag ska kunna attrahera och behålla högkompetent personal – även om de bara ligger i startgroparna. Den höga beskattningen av personaloptioner gör det idag svårt för kunskapsintensiva företag att mäta sig i den internationella konkurrensen om arbetskraft.

Stad: Stockholm
Datum: 28 april 08:30 - 10:00
Plats: Sturegatan 11

Personaloptioner var en viktig komponent för framgångarna i Silicon Valley. Små kunskapsintensiva företag kunde attrahera och behålla högkompetent personal – trots att företagen bara låg i startgroparna. Sverige skulle behöva ett liknande företagsklimat men situationen idag är en annan. Den höga beskattningen av personaloptioner gör det svårare för kunskapsintensiva företag att mäta sig i den internationella konkurrensen om arbetskraft.

Det är glädjande att regeringen har tillsatt en utredning om beskattningen av personaloptioner, men ännu är det lång tid kvar innan utredning presenteras och beslut ska fattas. Med anledning av detta bjuder Almega in till en öppen paneldiskussion – för att redan nu föra ett konstruktivt samtal om möjligheter och praktisk utformning.

Diskussionen inleds med att Almega presenterar sitt förslag på hur regelverket om personaloptioner skulle kunna utformas, därefter tar panelen vid.

Välkommen att lyssna på paneldiskussionen och själv delta i samtalet!

Deltagare:
- Per Bolund (MP)
- Martin Ådahl (C)
- Karin Pilsäter, TCO
- Ulf Lindberg, Almega

Moderator: Nicklas Mattsson, chefredaktör Entreprenör

Plats: Almega, Sturegatan 11

Tid: 28 april 8.30 – 10.00, registrering och frukostmingel från 8.00.

Du anmäler dig till gustav.wiel-berggren@almega.se senast 24 april.