Arbetsmiljö Arbetsrätt

Vad händer med arbetsplatsen efter Covid?

 Pandemin har kastat oss in i digitalisering och ett delvis förändrat arbetsliv. Arbete på distans har varit en del av arbetsgivarnas hantering av risk för smittspridning, och arbete utanför kontoret kan komma att fortsätta i olika form och omfattning även efter att den mer akuta covidfasen är över. I anledning av den delvis nya spelplanen har Almega konstaterat att ett antal frågeställningar är återkommande. Ska distansarbete regleras särskilt i anställningsavtalen? Vem ansvar för försäkringar och tillkommande kostnader för hemmakontoret? Vilka spaningar finns i förhållande till arbetsmiljöaspekterna? I detta webbinarie besvarar vi detta och mer.   

 

 

Detta får du i kursen

I den här webbinariet får du en genomgång av vanligt förekommande arbetsrättsliga/ arbetsmiljörättsliga frågeställningar (och svar) i anledning av arbetslivet efter covid.  


Kursledare

Nils Bergh är arbetsrättsjurist med lång erfarenhet av hantering av arbetsrättsliga frågor.

Maria Morberg, arbetsmiljöexpert

Ulrika Kohlin, Key Account Manager, moderator


Målgrupp

Vi vänder oss i första hand till chefer, arbetsledare och övriga befattningar som verkar som arbetsgivarens företrädare i sin yrkesroll. 

Praktiska kursdetaljer 

Du som deltagare har möjlighet att ställa frågor i chatten under kursen. 

Information om hur du ansluter dig till kursen får du i bokningsbekräftelsen   

 

Pris

0 exkl moms för medlemmar / 575 exkl moms för icke-medlemmar

Tillfällen