Almegas Upphandlingsdag – i samarbete med Upphandlingsmyndigheten

I år arrangeras Upphandlingsdagen tisdagen den 3 december i samarbete mellan Almega, Almegas sju förbund och Upphandlingsmyndigheten.

Upphandlingsdagen är en arena som är öppen för både leverantörer och upphandlande myndigheter och enheter. Genom dialog, utbildning och kunskapsbyggande vill vi med dagen bidra till genomtänkta upphandlingar, fler anbud och goda offentliga affärer.

Värdet av den offentliga upphandlingen uppskattas till 683 miljarder kronor. Detta är en marknad av stor betydelse för såväl offentlig sektor som näringsliv. Dock sjunker antalet anbud i upphandlingarna. Detta är en utveckling som vi vill vända på.

För femte året i rad arrangerar Almega Upphandlingsdagen – i år tillsammans med Upphandlingsmyndigheten.
Upphandlingsdagen 2019 äger rum tisdagen den 3 december på Münchenbryggeriet i Stockholm.

Information om program och talare kommer publiceras löpande under hösten här på vår webbplats.

Anmälan öppnar inom kort!

Få tag på biljetter först av alla!

Ange din e-postadress i formuläret nedan, så hör vi av oss till dig så snart vi släpper biljetterna.

Intresseanmälan till Upphandlingsdagen

Tid

  

Plats

Torkel Knutssonsgatan 2
118 25
Stockholm