
Hur ser tjänsteföretag på offentliga upphandlingar?
Värdet av offentlig upphandling uppgår till åtminstone 782 miljarder kronor per år. Det motsvarar nära en femtedel av Sveriges BNP. Hur dessa pengar spenderas har stor betydelse för företagsklimatet, medborgarna och välfärden.
Inom Almegas nio förbund finns det många medlemmar som har såväl intresse av som erfarenheter av offentlig upphandling. Vi har i en ny enkät undersökt hur medlemmarna ser på möjligheterna att delta. Vilka förbättringsområden finns? Vad är det som gör att tjänsteföretag avstår från att delta i upphandlingar?
Den nya rapporten presenteras av Almegas upphandlingsexpert Ulrica Dyrke på ett webbinarie.
De frågor som lyfts i rapporten kommenteras och diskuteras tillsammans med Upphandlingsmyndighetens generaldirektör Inger Ek och representanter från såväl upphandlande myndigheter som företag inom tjänstesektorn.
Ted Stalte, chef strategiska relationer, SKL Kommentus Inköpscentral
Stefan Nordin, inköpschef Stockholms stad
Henrik Karlsson, förvaltningsdirektör, Förvaltningen för inköp och upphandling i Göteborg
Stefan Eriksson, upphandlingsstrateg, Timrå kommun
Gunilla Persson, VD på AIX arkitekter
Per Karlsson, operativ chef Inspira
Anders Broberg, affärsområdeschef äldreomsorg, Humana
Thomas Brånfelt, Affärsutveckling och strategi offentlig sektor Sverige, TietoEVRY
Andreas Åström, näringspolitisk chef Almega
Moderator är Bo Nordlin, grundare av Inköpsrådet och Upphandling24
Notera att antalet deltagare är begränsat till 250!
Tillfällen
Plats
Kontaktperson
Ulrica Dyrke
Jurist och Näringspolitisk expert
+46 8 762 69 64
+46 70 364 79 56
Skicka ett mail