Afternoon tea

Svensk mediekompetens på den globala marknaden

Sverige är ett av världens mest utvecklade länder ur ett it-perspektiv och vi har en hög digital mognad och ligger i framkant i det globala medielandskapet. Svenska reklam- och mediebolag har både skapat produkter och tjänster som exempelvis kampanjdata och mediestrategier som är intressanta för utländska företag och organisationer på den globala marknaden.

Världen har fått upp ögonen för svensk mediekompetens och allt fler utländska företag och arbetsgivare tar hjälp av svenska reklam- och mediebyråer.

  • Svenska reklam- och mediebolag har globaliserats, men vilka är utmaningarna ur ett svenskt arbetsgivarperspektiv på den globala marknaden?
  • Vilka regler gäller för utstationering av svensk arbetskraft?
  • Vilka skyldigheter och rättigheter har den svenska kontra utländska arbetsgivaren?
  • Hur jobbar Almega och Svenskt Näringsliv för att förenkla regelverken för arbetsgivare och företag i den internationella konkurrensen?
  • Vilka försäkringar gäller när man jobbar utomlands?

Anmäl dig till Almegas kostnadsfria Afternoon tea

Vi bjuder på två spännande eftermiddagstimmar, där ni förutom värdefull kunskap, får en kort presentation av allt vad Almega kan göra för er. Mingla, nätverka och träffa samtidigt några av Almegas arbetsrättsexperter och näringspolitiskt sakkunniga.

Vi serverar Afternoon tea. Det finns kaffe också.

Medverkande:

Ulrika Kohlin, marknadschef Almega, moderator.

Charlott Richardson, förbundsdirektör och arbetsrättsjurist, Medieföretagen.
Ulrika Karner, arbetsrättsjurist på arbetsrättsenheten, Almega

Dorota Östlund, försäkringsexpert, Finfa.

Välkommen!

Vid kostnadsfria tillfällen debiteras en avgift på 350 kronor vid ej föranmäld frånvaro.

Tillfällen

Plats

Almega AB
Sturegatan 11
Stockholm 

Kontaktperson