Afternoon tea

Den svenska medie­utvecklingen kräver nytänkande på arbetsgivarfronten

En ny mediemarknad växer fram i en ständigt pågående process och utvecklas i nära samspel med det omgivande samhället. Och Sverige är ett av världens mest utvecklade länder, då vi har en hög digital mognad och ligger i framkant på medielandskapet. Men dagens medieutveckling kräver nytänkande på arbetsgivarfronten.

Medieföretagen driver, säkerställer och utvecklas arbetsgivarpositionen gällande:

  • Upphovsrätt i anställningsförhållande
  • Konkurrensklausuler
  • Anställnings- och uppdragsavtal
  • Kollektivavtalskrav vid upphandlingar

Anmäl dig till Almegas kostnadsfria Afternoon tea

Den 19 november bjuder Almega Medieföretagen på två spännande eftermiddagstimmar, där ni förutom värdefull kunskap, får en kort presentation av allt vad Almega kan göra för er. Mingla, nätverka och träffa samtidigt några av Almegas arbetsrättsexperter och näringspolitiskt sakkunniga.

Vi serverar Afternoon tea. Det finns kaffe också.

Medverkande:

Ulrika Kohlin, säljchef Almega, moderator.

Charlott Richardson, förbundsdirektör och arbetsrättsjurist, Almega Medieföretagen.
Ulrika Karner, arbetsrättsjurist på arbetsrättsenheten, Almega

Välkommen!

Vid kostnadsfria tillfällen debiteras en avgift på 350 kronor vid ej föranmäld frånvaro.

 

Inom Almega Medieföretag samlas en mängd branscher; dagstidningar och tidskrifter, bokförlag, radio- och TV-företag, biografer och filmdistributörer, tryckerier, kommunikationsbyråer, tidningsdistributions­företag, filmproducenter, skivbolag och dataspels­företag. Variationen är en del av vår styrka.

Tillfällen

Plats

Almega AB
Sturegatan 11
Stockholm 

Kontaktperson